Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBuckley, Pamela; Moore, Brooke; Boardman, Alison G.; Arya, Diana J.; Maul, Andrew
TitelValidating a Fidelity Scale to Understand Intervention Effects in Classroom-Based Studies
QuelleIn: American Educational Research Journal, 54 (2017) 6, S.1378-1413 (36 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312
DOI10.3102/0002831217726522
SchlagwörterIntervention; Fidelity; Program Implementation; Test Validity; Check Lists; Observation; Measurement; Reading Instruction; Test Construction; Case Studies; Middle Schools; Difficulty Level; Test Items; Correlation; Hierarchical Linear Modeling; Statistical Analysis
AbstractK-12 intervention studies often include fidelity of implementation (FOI) as a mediating variable, though most do not report the validity of fidelity measures. This article discusses the critical need for validated FOI scales. To illustrate our point, we describe the development and validation of the Implementation Validity Checklist (IVC-R), an observation tool for measuring FOI of a research-based instructional reading approach, Collaborative Strategic Reading. Following Kane (2006), Wilson (2004), and the guidelines of the Standards for Educational and Psychological Testing (Standards: AERA, APA, & NCME, 2014), findings suggest the IVC-R is a valid instrument for measuring fidelity to CSR. We hope this process will provide an informative model for the validation of FOI observation tools in future classroom-based efficacy studies. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Educational Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: